A Digital Markets Unit (DMU - Digitális Piaci Felügyelet) néhány hónapon belül állna fel, működését a tervek szerint 2021 áprilisában fogja megkezdeni. A DMU a már létező Competition and Markets Authority (Versenyjogi- és Piaci Felügyelet) részeként működik majd, elsődleges feladata pedig a szabályok betartásának ellenőrzése lesz, valamint a digitális világban olyan környezetet létrehozása, amely a kisebb szereplők számára is egyenlő versenyfeltételeket biztosít.
A pontos szabályok egyelőre nem ismertek, általánosságban azonban olyan előírások várhatók, amelyek a felhasználói adatok és célzott hirdetések feletti nagyobb kontrollt biztosítják, vagy amelyek megtiltják az alternatív szolgáltatásokra való áttérés megnehezítését. A DMU speciális jogokat is kap, hogy a szabályok betartását ki tudja kényszeríteni: az érintett szolgáltatások blokkolása mellet lehetősége lesz arra is, hogy a renitens szolgáltatókat megbüntesse.
Az Egyesült Királyságban már tavaly felmerült egy újabb testület felállításának ötlete, a jelenleg érvényes jogi környezet azonban ezt nem tette lehetővé; a Brexit után viszont ez az akadály el fog hárulni.