Több milliós eladási darabszámok mellett 2018 első negyedéve volt az első olyan időszak, amikor a Google sikeresen kerekedett felül az Amazonon, miközben elég komoly tempóban jönnek fel az ázsiai országok gyártói is... na, vajon milyen termékcsoportról beszélünk?
Rutinosabbak talán már rájöttek, hogy az okoshangszórók piacáról van szó, melyen az idei év első negyedévében a Canalys elemzése szerint a Google Home-ból 3,2 millió talált gazdára, míg az Amazon Echóból 2,1 millió. Ez azt jelenti, hogy míg eddig folyamatosan utóbbi vezetett az eladásokban, addig most a Google került az első helyre. Nagyon fontos információ azonban, hogy most először az eladások földrajzi elhelyezkedésében az USA ötven százalék alá csúszott, ami leginkább Dél-Koreának és Kínának köszönhető. Előbbiben ugyanis az értékesítések száma 700.000-re rúg, ami már meghaladja az Egyesült Királyság számait, Kínában pedig - mely immár a második legnagyobb piac - 1,8 millió intelligens hangszórót vásároltak a felhasználók.
Mindez azt is jelenti, hogy a kínai Alibaba immár a világ harmadik legkomolyabb tényezője a szegmensben, de neki is fontos odafigyelnie a Xiaomira, mely még okozhat komoly meglepetéseket. Csakhogy az Amazon és a Google sem ül tétlenül a fenekén, és ők is megcélozták az említett piacokat, szóval biztosan érdekesen fognak alakulni a dolgok, ami leginkább a felhasználóknak jelent jót, hiszen így biztosan komoly árverseny várható.