Kétféle ember létezik: aki szeret füvet nyírni, mert megnyugtatja és kikapcsolja, illetve aki rühelli ezt az egészet, mert úgy érzi, hogy ez a hosszadalmas és monoton munka csak az idejét rabolja. Utóbbiaknak érdemes tudni, hogy nem tart már sokáig a rabság, hiszen a robotporszívók után már már létezik a hasonló elven működő robotfűnyíró is.
A prognózisok szerint ezen a téren is komoly robbanás várható, ami a számok nyelvén azt jelenti, hogy 2022-re akár 2 milliárd dolláros piac is keletkezhet, így nem csoda, hogy az eddig leginkább robotporszívóiról ismert iRobot máris bejelentkezett a Terra nevű eszközével. Tudjuk, hogy a Roomba nevű porszívókkal komoly sikereket tudott elérni a gyártó, innentől kezdve pedig az is sejthető, hogy fűnyíró téren sem fogják alább adni. A Terra teljesen a kinti életre lett kitalálva, így strapabíró, masszív, kiválóan kezeli a terep egyenetlenségeit, ami pedig megkülönbözteti a piacon még viszonylag csekély számban jelenlévő konkurenstől, az a navigációs rendszer.
Az eddig megjelent modellek, például a Robomow és a Honda Miio jelenleg még úgy működnek, hogy egyfajta kerítést kell nekik felépíteni (drótból), ami aztán elektronikus akadályként funkcionálva megmondja a robotnak, hogy meddig és ne tovább. Ezzel szemben a Terra vezeték nélküli jeladókkal és háromszögeléssel dolgozik, mint ahogyan a Roomba is a belső terekben. A legpontosabban pedig úgy járunk el, hogy telefonos alkalmazáson keresztül egyszer bejárjuk vele a "pályát", amiből aztán ő digitális térképet készít, és szépen megjegyzi, hogy merre kell mennie, illetve ugyanígy, az appon keresztül adhatunk meg tiltott területeket is, megkímélve ezzel a rózsaágyást és a homokozót.
Természetesen az sem okoz neki gondot, ha fogjuk, és áttesszük hirtelen máshová, mert az új helyén is fel tudja térképezni, hová került, amikor pedig lemerül, szépen visszagurul a dokkolóhoz, és megpihen. Azt még nem tudni, hogy a Terra mennyiért lesz kapható, de a kategória már most is 900 dollártól 10 000-ig tart, és ebben az intervallumban bárhol lehet, de vélhetően nem a tízezres kategóriában indul majd. Ami viszont biztosnak tűnik, hogy megjelenésére a németeknél számíthatunk először a harmadik negyedévben, míg 2020-ra prognosztizálható a globális hódítás.