Elsősorban a tengerentúli sajtóban már elég régóta szóbeszéd tárgyát képzi a Windows Phone 7 kapcsán a „fantom adatforgalom" rejtélye: sokak szerint a készülékük akkor is kommunikál a mobilhálózattal, mikor erre semmi oka sincs, ez pedig kellemetlen hatással van a számlájukra.
A Microsoft nem sokkal az ügy kipattanása után természetesen elkezdte kivizsgálni a problémát, végül január utolsó napján megerősítették a létezését. Mint kiderült, a hiba valóban nem érint mindenkit, hiszen a Yahoo Mail alkalmazás okozza, amely a redmondiak szerint rosszul szinkronizál a telefon beépített e-mail kliensével, és emiatt szükségtelen adatforgalmat okoz.
A Yahoo eddig nem kommentálta az ügyet, de most megtört a jég: véleményük szerint a problémát valójában az okozza, hogy a Microsoft nem szabványosan implementálta a Windows Phone 7-be az IMAP-protokoll támogatását. Mint kifejtették, az alkalmazásuk számos egyéb platformon (többek közt iOS-en, és Androidon) is elérhető, és azokat nem érinti a hiba, de természetesen dolgoznak a szóban forgó verzió módosításán.