Kellemetlen PR-os helyzetbe került a Nokia, hiszen számos egyéb finn vállalattal karöltve nemrég a Santa Claus Alapítvány szervezésében tartottak egy közös sajtótájékoztatót Kínában. Az esemény célja elsősorban a finn termékek népszerűsítése volt, a résztvevők röviden bemutathatták a különféle megoldásaikat.
Idén többek közt a Nokia mellett a Lapland Studios nevű apró játékfejlesztő cég alapítója is meghívást kapott az alapítványtól, így megmutathatta volna a kínaiaknak az Apple iOS-re készült Elf Rescue alkalmazását. Ilkka Immonen tájékoztatása szerint időben elkészült a prezentációjával, megvásárolta a repülőjegyét, lefoglalta a szállását, ám pár nappal az indulás előtt tájékoztatták, hogy a Nokia nyomására legfeljebb látogatóként vehet részt a sajtótájékoztatón.
Rendkívül érdekes üzleti modell áll egyébiránt a Santa Claus Alapítvány mögött: a Finnországban jól ismert szervezet jótékonysági célokra gyűjt, az őket pénzügyileg támogató vállalatok pedig az adományért cserébe használhatják a termékeik dobozán a logójukat - állítólag a bűvös képpel akár meg is nyolcszorozhatóak az eladások.