Viszonylag ritka hogy két tech-nagyvállalat nyíltan egymásnak feszül, hiszen ezek eredménye általában hosszan tartó, piszkos ügyeket is felszínre hozó pereskedés. Éppen ezért az ilyen cégóriások általában megmaradnak a könnyed rivalizálásnál, viszont most az Apple sokadjára cincálta meg a Facebook bajszát.
A két vállalat alapvetően nem konkurenciája egymásnak, hiszen más-más szektorokban próbálnak érvényesülni, azonban a Facebook Gaming nevű, nemrégiben bemutatott alkalmazás kifoghat egy kis szelet az Apple vitorláiból, amit rossz szemmel néz a játékokra szintén nagyobb hangsúlyt fektető cég.
Valószínűleg ez áll annak hátterében, hogy sokadik alkalommal is megtagadták az engedélyt, hogy az app felkerüljön az iOS operációs rendszert használó eszközök digitális boltjába. A Facebook Gaming a Google Playről már letölthető Androidra; ebben a felhasználók játszhatnak a cég saját fejlesztésű alkotásaival, valamint követhetik a platform streamereinek közvetítéseit is.
A probléma ott kezdődik, hogy a platform egyes játékaiban mikrotranzakciók találhatók, és mivel ezeket egy alkalmazáson belüli piactér-szerűségen keresztül lehet elérni, ezzel megsértik az Apple azon szabályát, miszerint egy játék csak addig szerepelhet az App Store-ban, amíg nem a kódok értékesítése annak elsődleges célja, és a kódokat nem árulják egy digitális boltban, vagy egy ahhoz hasonló felületen.
Egyes források szerint a Facebook már rengeteg változtatást eszközölt a Facebook Gaming iOS-re szánt verzióján, hogy megfeleljen a fenti követelményeknek, azonban a jelek szerint az Apple továbbra sem akar kötélnek állni.