Miközben a Galaxy S7 váratlanul jó pénzügyi eredményeket hozott a Samsungnak, addig az LG mobilos üzletága a negyedéves jelentés szerint 3 százalékos csökkenést tapasztalt az eladásokban, és 19 százalékos mínuszt az árbevételben.
Az LG 13,5 millió okostelefont adott el, ami éves szinten 12 százalékos visszaesést jelent. Mindezt az észak-amerikai szolgáltatók alacsonyabb érdeklődésével, a latin-amerikai instabil gazdasággal magyarázták, valamint az LG G5 kifejezetten magas marketingköltségeivel.
Az LG összességében 168 millió dolláros veszteséget könyvelt el mobilfronton, és továbbra is gondban van az Apple, a Samsung és a Huawei által uralt mezőnyben. Ezt ellensúlyozta az LG Electronics 420 millió dolláros működési nyeresége, vagyis a háztartási gépeik remekelnek.
A jó hír az, hogy az LG G5 még csak nemrég került forgalomba, vagyis az eladásokban az érkezése és a marketingkampányok eredményessége csak a második negyedévben mutatkozhat meg. Az LG globális növekedéseket vár a G5-től, illetve a belépőkategória népszerűségének növekedésére is számít. Az okostelefon-piac lassulásával fontos lesz az árverseny, amelyben az LG az élre akar kerülni.