Egymás után érkeznek a negyedéves pénzügyi beszámolók a különféle vállalatoktól, ám egyértelműen nem mindenkinek ment olyan jól az üzlet, mint például az Apple-nek. A Nokia tegnap közzétette a határozottan botrányos kategóriába tartozó saját beszámolóját, amely szerint a komplett cég (beleértve a NAVTEQ-et, és a Nokia Siemens Networks-öt) a 9,28 milliárd eurós bevétele ellenére 487 millió eurós veszteséggel zárta a második negyedévet.
A finnek összesen 88,5 millió mobiltelefont értékesítettek az utóbbi három hónapban, amely éves viszonylatban 20, míg negyedévesben 18 százalékos csökkenést jelent. Meglepő módon az eladások pont az amerikai kontinenseken nőttek a taglalt időszakban, északon 25, míg délen 17 százalékkal sikerült több mobilt értékesíteni.
A második negyedévben a rendkívül fontos kínai piacon 53 százalékkal esett vissza az eladott telefonok száma, és persze az európai 21 százalékos mínusz sem mutat túl jól. Ettől függetlenül Stephen Elop szerint nincs ok az aggodalomra, hiszen ez az átmeneti visszaesés csak a cég teljes átalakítása miatt fordulhatott elő, a pénzügyi negatívhoz vezető lépések megtétele feltétlenül szükséges volt a Nokia hosszú távú versenyképességének megőrzéséhez.