A Huawei talán idén tette a legnagyobb lépést abba az irányba, hogy a nevét egy lapon említsék a legfőbb riválisaival, és, hogy az androidos zászlóshajók mezőnyében is komoly modelleket vonultasson fel.
A Huawei P9 például dupla hátlapi kamerát kapott, amelynek a fejlesztésében a Leica segített - mindennek a reklámjába sokat fektetett a gyártó, és az erőfeszítések kifizetődőek voltak.
A Huawei már októberben több mint 100 millió okostelefont adott el globálisan, ami a teljes 2015-ös eredményét jelentette. Azóta a kitűzött 140 milliós eladási célt is elérte a gyártó, a P9-ből és a P9 Plusból pedig több mint 10 millió fogyott el. Az utódok érkezésééig 12 millió találhat összesen gazdára.
Mindez remekül hangzik, de a Galaxy S7-ből nagyjából 10 millió fogyott 1 hónap alatt, az iPhone 6S-ből és iPhone 6S Plusból pedig 13 millió egyetlen hétvége alatt. Ilyen rekordokhoz a Huaweinek még rá kell kapcsolnia, azonban a márka már megalapozta a nevét a piacon és a felhasználók körében - ráadásul a Mate 9 az egyik legjobban sikerült androidos készülék, amely kamerában is sokat fejlődött, és a mezőny legjobbjai között van.