"40 százalék elérése a célunk" - nyilatkozta Jorma Ollila ügyvezető igazgató Frankfurti beszédében a társaság éves befektetői road show-ján. "De a 40 százalék, vagy annál több fenntartása nem lehetetlen hosszú távon sem, amennyiben sikerül jelentős pozíciót szereznünk a Koreai és a Japán piacokon" - tette hozzá. Korea és Japán egyre jelentősebb piacot jelentenek a mobiltelefon gyártók számára, és az elemzők illetve a független kutatók szerint a közeljövőben Ázsia hamarosan átveszi Európától az első helyet az eladott készülékek terén.
A Finn Nokiának sikerült a tavalyi utolsó negyedévben mért 32 százalékos piaci részesedését az idei első negyedévben 37 százalékra feltornászni, annak ellenére, hogy elég erős piaci verseny alakult ki, és a világgazdaság lassuló tempóban van. Olli-Pekka Kallasvuo a társaság pénzügyi vezetője a múlt hónapban azt nyilatkozta Reutersnek, hogy hamarosan sikerül elérniük 40 százalékos részesedést a mobiltelefonok világpiacán.
Ollila nyilatkozata szerint a Nokia várhatóan meg tudja tartani vezető pozícióját a mobiltelefonok gyártása terén a következő 3-5 évben. A Nokia szerint a telefonmodellek megfelelő választéka, a képesség, hogy meg tudják határozni, a vevők mit akarnak és mikor, illetve jól ismert márkanevük lehetővé teszi számukra, hogy nagy haszonnal működjenek, még akkor is, amikor a legnagyobb vetélytársak egyáltalán nem tudnak pénzt szerezni a mobiltelefonokból.
A Motorola mobiltelefon-piaci részesedesepia az utóbbi időben visszaesett 12 százalékra. Az eddig második legnagyobb vetélytársnak számító Ericsson nemrég elveszítette világpiaci harmadik helyét, amit a Siemens vett át tőle.