A Garmin, és az ASUS múlt év elején léptek hivatalosan is szövetségre: előbbi cég az Egyesült Államokban már akkor is piacvezető volt a fogyasztói navigációs megoldások terén, azonban kimondottan erre a célra tervezett mobiltelefonokkal nem rendelkeztek. Így került a képbe a tajvani gyártó, amely már szerzett tapasztalatot ebben a piaci szegmensben.
Mivel akkoriban már erősen terjedtek a GPS-modullal is felszerelt okostelefonok, így elsőre meglehetősen szokványosnak tűnt az együttműködés: a Garmin egyszerűen az ASUS-tól bérelt szaktudást, és tapasztalatot a saját mobiljaik megalkotásához. Viszont az alapkoncepció kissé eltért az átlagostól, ugyanis a Garmin olyan készülékeket kívánt piacra dobni, amelyek elsődlegesen navigációra valók, és mellettük okostelefonok is - nem pedig fordítva.
Körülbelül két év alatt kiderült, hogy az elgondolás a gyakorlatban nem igazán működik, például 2010. második üzleti negyedévében a Garmin csak 27 millió dollár értékben volt képes navigációra kihegyezett mobilokat értékesíteni, amely nagy csalódást jelentett a vezetőségnek. Mivel a szövetség semelyik cégnek sem kedvező, így a jövő év elején lejáró együttműködési szerződésüket nem kívánják meghosszabbítani.