Bár a tavalyi negyedik negyedévben az HTC nyereségesnek bizonyult, a profit összege jóval elmaradt az elvárásokhoz képest, még a komoly költségcsökkentések ellenére is. Az utóbbi három hónap alatt a tajvani mobilgyártó 10 millió amerikai dollárt keresett. Ez remek szám a korábbi 99,9 milliós veszteséghez mérten, de jócskán elmarad a várt 24,3 milliós nyereségtől.
Az elmúlt két évben rengeteget veszített a szebb napokat is megélt gyártó. A 4 milliárd dollárra értékelt vállalat 2011-ben a piac 10,3 százalékát birtokolta, most pedig alig teszi ki a 2,2 százalékát, eltörpülve az Apple és a Samsung mögött. Most újra meg kellene győzniük a fogyasztókat, hogy tudnak vonzó, stílusos készülékeket gyártani, még költségcsökkentések közepette is.
A szakértők szerint nem túl valószínű, hogy a közeljövőben sikerül javítani a márka megítélésén. Az HTC a költségcsökkentések jegyében olcsó beszállítóktól vásárol lapkákat, kiszervezi a termelést, és még a Beats Electronicsban birtokolt részvényeit is eladta. Amint a Reuters is megjegyezte, a leállt gyárak, a zsinórban távozó vezetők és az újjászervezések annak a jelei, hogy az HTC és a fogyasztók nem igazán beszélnek egy nyelvet.