Az almás cég úgy három hete módosította az online piacterének szabályzatát, a főként iPad táblagépekre optimalizált újságok kiadóinak onnantól kezdve minden egyes lapszám eladása után a vételi ár 30 százalékát be kellett szolgáltatniuk Jobs birodalmának kincstárába.
Az esetleges ellenszegülés eredménye természetesen az adott kiadvány(ok) terjesztésének azonnali megszüntetése lett volna, ám meglepő módon az általában csendben csodára váró kiadók ezúttal nem hagyták annyiban a dolgot. A vélhetően nem kevés, App Store-ból kivonulással fenyegetőző vállalat meghátrálásra kényszerítette az Apple-t, a cég illetékesei kénytelenek voltak eltörölni a kérdéses sarcot.
Mindez részben a Financial Times keddi dezertálásnak volt köszönhető, a neves üzleti szaklap ugyanis a korábbi iPad alkalmazása helyett készíttetett egy táblagépekre optimalizált weboldalt, így az Apple 30 százalékos jutalékának kifizetése nélkül is képesek lettek volna kiszolgálni a fizetős ügyfeleket. Egyelőre nem tudni, hogy az újság a régi-új körülmények közt melyik megoldás használatát fogja ajánlani az előfizetőinek, a biztonság kedvéért vélhetően mindkettő elérhető lesz.