A MediaTek jó ideje szeretne betörni a felső kategóriás System-On-Chipek piacára, az idén elérhetővé váló Helio X20 a gyártó eddigi legjobb esélye a Qualcomm megszorongatására. A termékben tízmagos központi egység található, három klaszterben: 4× Cortex-A53 mag 1,4 GHz-es órajelen, 4× Cortex-A53 mag 2 GHz-es frekvencián, továbbá 2× Cortex-A57 mag 2,5 GHz-en.
A héten mi is beszámoltunk a pletykáról, miszerint a Qualcommhoz hasonlóan a MediaTek is belefutott a túlmelegedés problémájába, így állítólag a mobilgyártók gondolkodnak rajta, hogy be merjék-e építeni a chipet a termékeikbe. A MediaTek inkább nem hagyta szó nélkül a híresztelést, és cáfolta, hogy túlmelegedési problémákkal küzdene a Helio X20 rendszerchip. Viszont azt elismerte, hogy egy bizonyos hőfok esetén az SoC lekapcsolja a két legerősebb Cortex-A57 magot, így maximum a nyolc másik Cortex-A53 működhet.
Ez problémásnak tűnik, hiszen például a rendkívül számításigényes játékok esetén nagy szükség lehet a két erős Cortex-A57 magra, azonban ha azok a túlfűtik a chipet, akkor a lassabb Cortex-A53 magoknak kell átvenniük a munkát. A sokkal gyengébb magok csak akkor lehetnek képesek kiváltani a két erőset, amennyiben a játék képes megfelelő hatékonysággal skálázódni rajtuk. Sajnos ez momentán nem jellemző az androidos játékokra, bár a Vulkan API-nak köszönhetően sokat javulhat a helyzet.
Mindezek után felmerül a kérdés, hogy a gyakorlatban milyen teljesítmény várható az X20-tól, amennyiben a legerősebb magok folyamatosan magas terhelés mellett csak erősen limitált ideig működtethetőek; képes-e folyamatosan rendelkezésre állni a hirdetett számítási teljesítmény, mikor szükség van rá.
(Forrás: NextPowerUp)