Hirdetés

Marissa Mayer egymásnak ugrasztaná az Apple-t és a Google-t



|

A Yahoo szép-szőke vezérigazgatója megpróbálja kijátszani egymás ellen az Apple-t és a Google-t.

Hirdetés

Kara Swisher, a Re/Code újságírója tegnap délután megjelent cikkében „belső forrásokra” hivatkozva azt írja, hogy Marissa Mayer megpróbálja egymásnak ugrasztani a Szilícium-völgy két legerősebb vállalatát, az Apple-t és a Google-t. Swisher szerint a Yahoo vezérigazgatója azon ügyködik, hogy rábeszélje a cupertinói menedzsereket, hogy a Google-é helyett inkább az ő motorjukat használják alapértelmezett keresőként az iPhone-on és az iPaden. Mayer állítólag már „több Apple-vezetőt is behálózott, köztük olyan befolyásos figurákat, mint Jony Ive, a designért felelős alelnök.”

A Morgan Stanley becslése szerint a Google évi egymilliárd dollár jutalékot fizet az Apple-nek azért, hogy az ő keresőjüket preferálja. Megéri, hiszen Page-ék többet keresnek az iPhone-ről és iPadről indított kereséseken, mint az androidosokon. (Annak ellenére, hogy többen használnak androidos telefonokat, mint iOS-eseket, még mindig az Apple-tulajdonosok generálják a legnagyobb internet-forgalmat.)

Hirdetés

A Yahoo évek óta reménytelen harcot vív a Google-lel a keresőpiac ellenőrzéséért. Ha Mayernek sikerül végrehajtania az okosan kitervelt puccsot, egyik pillanatról a másikra felborulhatnak az évek óta uralkodó erőviszonyok. Ehhez persze az kell, hogy a Yahoo nagyobb jutalékot ajánljon az Apple-nek, mint a Google – de a pénz nem jelenthet gondot. A cégnek 24 százalékos részesedése van a tőzsdei bevezetés előtt álló Alibabában, és azt tervezi, hogy a részvényállománya 40 százalékát piacra dobja, amiből várhatóan tetemes bevétele lesz majd.

Ahhoz, hogy tető alá hozzák az üzletet, Mayernek meg kellene győznie a felhasználói élmény szempontjából köztudottan érzékeny Apple-vezetőket, hogy a keresőjük állja a versenyt a konkurensekéivel. Ebben előnyére válhat, hogy a Cookék már hosszabb ideje használják a Yahho tőzsdei és időjárás-előrejelző alkalmazásait az iPhone-on. Ahogy az is, hogy Cupertino és Mountain View – a két nagy mobilpiaci rivális – viszonya régóta feszült, és ezt, mint a helyzetet jól ismerő volt Google-alkalmazott, könnyen a maga, illetve cége előnyére fordíthatja.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.