Amikor az Apple a piacra dobta az első iPadet, a legtöbb nagy gyártó komoly kétkedéssel fogadta az újdonságot. Egyesek azt mondták, a láz hamar elmúlik, a tabletek pedig a piacnak csak egy apró részét képezik majd. Az iPad és az androidos tabletek azonban teljesen keresztülhúzták a számításokat.
A tabletek iránt jelenleg nagyobb a kereslet, mint a notebookok iránt, még úgy is, hogy az utóbbihoz hozzáadjuk az összes ultrabookot. Az idei harmadik negyedévben várhatóan az eladások is magasabbak lesznek. A várakozások szerint csak a belépőkategóriából 20-30 millió eszköz talál gazdára, így pedig az iPadről vagy a Galaxy Tabről szót sem ejtettünk.
A helyzeten a Microsoft Windows 8-as operációs rendszere sem segít, mert bár egyesek az asztali piac frissülését várják, ez csak a negyedik negyedévben lehetséges. Emiatt a leendő vásárlók közül sokan kivárhatnak, ami szintén nem tesz jót az asztali és mobil gépeknek. Egyelőre az ultrabookok a céljuk közelében sincsenek: a felhasználók egyáltalán nem fordultak el a tabletektől.