Kína az Apple egyik legnagyobb és legfontosabb piacát jelenti az iPhone szempontjából, azonban a növekedésnek úgy tűnik, hogy vége szakadt.
Az elmúlt negyedévben a vállalat története során először csökkentek éves szinten az iPhone-eladások, ami Kínát tekintve 26 százalékos visszaesést jelentett.
A Counterpoint Research szerint az iPhone-eladások a kínai piac 10,8 százalékát fedték le, szemben az egy évvel korábbi 12 százalékkal. A Bloomberg szerint ezzel az Apple az ötödik helyre esett vissza az országban.
Az Apple sikerébe a helyi gyártók rondítottak bele. A készülékek 53 százaléka az olyan kínai cégektől származott, mint a Xiaomi, a Huawei, a Vivo vagy az Oppo.
Az Apple eközben India felé fordította a figyelmét, ahol éves szinten az iPhone-eladások 53 százalékkal emelkedtek. Az egyetlen gond az, hogy a régióban nagyon alacsonyak a jövedelmek, a fogyasztók által vásárolt készülékek 70 százaléka maximum 150 dollárba került. A legkeresettebb iPhone ott az iPhone 5S, 300 dollárért.