A Digitimes mobilpiaci elemzőkre hivatkozva azt állítja, hogy 2014-ben több vállalat is komoly piaci részesedést veszíthet az okostelefonok kategóriájában. Állítólag az LG, az HTC és a Huawei is most issza meg a levét annak, hogy a zászlóshajóként számon tartott készülékeik eladásai tartósan alacsonyak.
Az LG az idei évtől azt várta, hogy jó 10 millió G2-es készülék talál gazdára, miközben eddig nagyjából 2 milliót sikerült eladniuk. A szakértők azt mondják, az LG akkor hibázott, amikor viszonylag hamar piacra dobta a Nexus 5-öt, ezzel mintegy véget vetve a G2 karrierjének.
Nem jobb a helyzet az HTC-nél sem, ahol a One eladásai a márciusi megjelenés óta sem emelkedtek. Furcsa módon a legjobban a három cégből a Huawei áll, az Ascend P6-osból ugyanis 3 millió darab fogyott el eddig, annak ellenére, hogy alig kapott marketingtámogatást. A kitűzött 10 milliós céltól azért ők is alaposan lemaradtak.