Nem jött be a Google-Motorola stratégiája: hiába igyekeztek az amerikai patriotizmusára apellálva népszerűsíteni az Egyesült Államokban gyártott Moto X-et, a Strategy Analitics adatai szerint augusztusi bemutatása óta mindössze 500 ezer darab fogyott a készülékből.
Pedig a szakma – és persze a gyártó is – vérmes reményeket fűzött az új oksotelefonhoz: sokan úgy gondolták, hogy a Google a Motorola felvásárlását követően végre előrukkolhat egy olyan androidos eszközzel, amely akár még az Apple iPhone-jának vagy a Samsung Galaxy-telefonjainak is méltó vetélytársa lehet.
Sajnos, bár a Moto X hardveres és szoftveres szempontból is kimondottan jól sikerült, minőségi kis készülék, a fogyasztókat nem igazán hozta lázba – ahogy ezt a fent citált értékesítési adatok is bizonyítják.
A The Wall Street Journal szakírókat idézve azt írja, hogy a lesújtó statisztikák komolyan megkérdőjelezhetik, hogy volt-e értelme egyáltalán a súlyos dollár milliárdokba kerülő akvizíciónak. A Google továbbra is kénytelen külsős partnerrel – jelesül az LG-vel – gyártatni a csúcsvonalába tartozó Nexus-eszközöket, a Motorola-divízió pedig egyelőre csak veszteséget termel.
A szakértők azt remélik, hogy a Moto G jobban szerepel majd a piacon – annál is inkább, mert a Motorola ma bemutatott, olcsó okostelefonja Amerika mellett más piacokon, köztük Európában is kapható lesz.
A gyártó nemrég jelentette be, hogy az AT&T előfizetői mellett ezentúl más felhasználók is igénybe vehetik a Moto X készülékek testre szabását lehetővé tevő online szolgáltatást, a Moto Makert, ami elvben hozzájárulhat ahhoz, hogy népszerűbbé váljon a Motorola flagship-telefonja, de egyes szakértők szerint alaposan elkéstek ezzel a húzással.