Az utóbbi években egyre többet hallani az NFC betűszóról, amely a Near Field Communication rövidítése. A magyarra legtalálóbban rövid hatótávolságú kommunikációnak fordítható technológia segítségével a különféle eszközök maximum pár centiméteres távolságból képesek adatot cserélni egymással, amely egyik rendkívül praktikus felhasználási módja az elektronikus fizetés.
Sajnos ennek megvalósításához nem csak egy NFC modullal ellátott telefonra, de megfelelő infrastruktúrára, szoftveres támogatásra, és főként a különféle szolgáltatók, boltok, és bankok közti megegyezésre is szükség van. Emiatt a technológia bevezetése csak a piaci szereplők komoly együttműködése esetén lehetséges, amely eddig nem volt meg.
Ma a Vodafone, a T-Mobile, a Telenor, a MasterCard, a SuperShop, és az OTP Bank közös közleményükben bejelentették a Magyar Mobil Tárca Egyesület létrejöttét, amely célja az NFC megismertetése a többi piaci szereplővel, a hazánkban használandó megoldások szabványosítása, és természetesen az ezt használó szolgáltatások elindítása. A csoport tájékoztatója szerint idén még a partnerek kívánalmainak megfelelően egyeztetik a különféle technikai részleteket, jövőre pedig - Európában az elsők közt - elindulhatnak végre a széles vásárlói réteg által igénybe vehető kereskedelmi NFC szolgáltatások.