A OneStar egy valódi – a GM leányvállalataként működő cég –, amely a michigani Troy városában fejlesztette ki azt a GPS és GSM technológiát alkalmazó rendszert, amely gondoskodik az autó védelméről, biztonságáról és információ-szolgáltatásáról. A mobilkommunikációs eszközök a vezetőt összekötik a OneStar központjával, ahol 24 órás tanácsadó és asszisztensi szolgálat működik, hogy bármilyen műszaki hiba, baleset vagy kellemetlenség esetén haladéktalanul segítséget nyújtson.
Chet Huber, a OneStar elnöke szerint a technológia organikusan van beágyazva az autók szinte minden alkatrészébe. Illetve csak az összes Cadillac-be és már minden negyedik GM autóba, ami lekerül a futószalagról. Sőt már a Lexus is megvette a licencet, és a Honda is nemsokára OneStar-ral kibélelt autókat fog gyártani. Huber szerint ez nem kevesebbet jelent, mint azt, hogy az autó virtuálisan szinte mindig a szervizben tartózkodik, miközben a tulajdonosa boldogan hajtja az országúton.
Amikor pedig tényleg arra van szükség, hogy a kocsi javítóműhelybe kerüljön, elég betelefonálni az időpont ügyében, s a szerviz egyszerűen letölti a kocsi számítógépének adatait, amelyek mint már tudjuk szinte minden részegység állapotáról tökéletes képet adnak, így a cseréhez szükséges részegységek a beérkezéskor már előkészítve várják az autót. Ez a rendszer Huber szerint egy nap teljesen feleslegessé teszi a komolyabb szervízmunkákat. Ennek bizonyára mindenki nagyon örül, kivéve az autószerelőket.