Hirdetés

Jöhet a view-to-play üzleti modell a mobiljátékokban



|

Egy finn fejlesztőcég megreformálná a mindenki által utált free-to-play modellt.

Hirdetés

A mobiljátékok nem örvendenek különösen nagy tiszteletnek, kevesen tekintenek ezekre ugyanúgy, mint a számítógépeken vagy játékkonzolokon megszokott címekre. Ez természetesen kihat a mobiljátékok üzleti modelljére is: a fejlesztők tapasztalatai alapján Apple iOS platformon lehetséges profitálni egy igazán jó prémium (fix áras, reklámokat és in-app vásárlásokat nem tartalmazó) címből, azonban Androidon nincs értelme a klasszikus üzleti modellel próbálkozni. Két lehetőség van a fejlesztők előtt: vagy nem fejlesztenek Androidra, vagy hirdetéseken és in-app vásárlásokon keresztül próbálják monetizálni a robotos platformon futó játékokat.

Hirdetés


Koncepcionális szinten sem a reklámokkal, sem pedig az in-app vásárlásokkal nincs hatalmas probléma. Utóbbi esetében viszont nyilván okot kell adni arra, hogy vásároljanak valamit a játékosok. Az opcionálisan kifizetett pénznek a játékmechnika szintjén kell előnyöket nyújtania, különben senki sem fogja kinyitni a pénztárcáját. Sajnos a fejlesztőknek időnként nem sikerül megtalálniuk az egyensúlyt a korrekt ingyenes játékélmény és fizetési nyaggatások közt, míg más esetekben nagyon is tudatosan meg kívánják fejni a játékosokat. Az Apple és Google egyaránt kapott már pert a nyakába amiatt, hogy specifikusan gyermekeknek szánt játékok szándékosan visszaéltek a célközönség naivitásával, egyes esetekben több tízezer dolláros számlákat hoztak össze játékbeli erőforrások, esztétikai kiegészítők vásárlásával.


Van megoldás?

A free-to-play címekkel játszóknak valószínűleg feltűnt, hogy egyes mobiljátékokban már reklámvideók megtekintésével is lehetőség nyílik előnyök „vásárlására”. Ennek a technikai és üzleti részleteit kívánja kidolgozni a finn Futureplay Games. A vállalat játékfejlesztőkből, továbbá a játékiparban tapasztalattal rendelkező üzletemberekből áll, a csapat tagjai korábban az Electronic Arts, Remedy és Rovio gárdáját erősítették.


„Hiszünk a free-to-play-ben és reklámokban – mind a kettőt meg lehet oldani tisztességesen, majd meglátjátok” – olvasható a vállalat weboldalán. Cikkünk írásáig a fejlesztőcég egyetlen játékot sem jelentett be, azonban ha valamiféle oknál fogva nem tűnnek el nagyon gyorsan a süllyesztőben, akkor mindenképp a saját játékaikon fogják tesztelni az általuk csak view-to-playnek nevezett üzleti modellt. Ha sikeres lesz, akkor felettébb logikus üzletfejlesztési lépés volna megengedni más fejlesztők számára a házon belüli hirdetési rendszerük használatát.

A Futureplay Games alapítói


A csapat szerint a játékaik ingyenesek lesznek, a tipikusan in-app vásárlással megvehető erőforrásokat pedig kizárólag reklámok megtekintésével szerezhetik majd meg a játékosok. Persze a reklámokat sem szereti senki, azonban a Futureplay szerint ennek az az elsődleges oka, hogy nem vagyunk kíváncsiak a bennük reklámozott termékre vagy szolgáltatásra.


Ez a probléma kulcsa, meglátásuk szerint elég megtalálni a releváns hirdetések megjelenítési módját. Remélhetően a terveik közt szerepel a rendszerükbe kerülő hirdetések manuális jóváhagyása, továbbá a felhasználók aktívan részt vehetnek majd a hirdetési profiljuk kialakításában. Talán ez a kettő jelenti a Google legnagyobb problémáját, amelyet kihasználhatna a Futureplay Games: a keresőcég mindent magától próbál kitalálni, pedig a különféle begyűjtött adatok statisztikai korrelációi alapján nem feltétlenül érdemes okozati összefüggéseket levonni. Egyszerű félreérteni az adatokat, amely csökkenti a hirdetői profil relevanciáját, az pedig csökkenhet a lekattintások és megtekintések számát.


Szerintetek van esélye a Futureplay Games-nek az ingyenes játékok megreformálására?

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.