A Huawei az idei év első hónapjaiban határozta el, hogy a jövőben inkább a drágább okostelefonokra kíván koncentrálni. Ez első hallásra akár butaságnak is tűnhet, hiszen egyfolytában arról hallunk, hogy az olcsó és belépőkategóriás készülékek dominálnak, főként a fejlődő régiókban, amik kiugrást jelenthetnek a növekedéshez. A Huawei stratégiája azonban nem elhibázott, jó úton járnak - de az is igaz, hogy kemény harc vár rájuk.
Minden a pénzről szól
Amikor a gyártók a fejlődő régiókban a piac aljáért versenyeznek, az alacsony árakkal, és így kisebb haszonnal jár együtt. Bár egyértelmű, hogy magasabb vételárakkal nagyobb profitot lehet elérni, de a belépőkategóriával is nagyot lehet robbantani. A kínai Xiaomi remek példa erre, hiszen 2014-ben már a harmadik legnagyobb gyártóvá lépett elő, pedig kizárólag olcsó eszközökkel foglalkozott. Bár 4,3 milliárd dolláros árbevétele volt tavaly, a profit csak 56 milliós volt.
A Huawei nem áll kivitelezhetetlen feladat előtt, amikor a Xiaomi uralmára válaszul inkább a felsőkategóriában játszana. Azonban azokban az országokban, ahol az emberek a legtöbb okostelefonnal rendelkeznek sem lesz könnyű dolguk. Ezeken a helyeken a felhasználók az Apple és a Samsung kütyüire voksolnak, viszont a Xiaomi még ezeken a területeken is megelőzte a Huaweit.
Azt egyébként nagyjából már most is lehet tudni, mire számíthatunk tőlük. Erre remek példa az Ascend Mate 7, ami kártyafüggetlenül 150 000 forint környékén kapható, és a gyártó zászlóshajója. Nem rossz készülék, de az iPhone 6 Plustól és a Samsung Galaxy Note 4-től azért jócskán elmarad.
Árak és ellenfelek
Kétségtelen, hogy a Huawei a törekvései közben árháborúba keveredik majd a Xiaomival és az olyan készülékek gyártóival, mint a OnePlus One. Azonban mivel a Huawei régebben van jelen az iparágban, ezért több forgalmazóval is állnak kapcsolatban - náluk kell először átalakítani a nézőpontot, vagyis egy olyan képet kialakítani, amely szerint a Huawei igazán jó telefonokat is tud gyártani.
A Huawei egyébként kizárt, hogy az iPhone 6 babérjaira törne, a célkeresztben sokkal inkább a Samsung lebeghet. Ilyen megfontolásból pedig igazán csúcskészüléket sem kell letenniük az asztalra, hiszen már a középkategóriában is komoly borsot törhetnek a dél-koreaiak orra alá.
A felhasználók szemében nem lesz könnyű felemelni a gyártót, ugyanakkor kétségtelen, hogy a folyamat már 2014-ben megkezdődött: a Honor 6 és az Ascend G6 egyaránt előre vitték a Huaweit.
Egy kis szerencsével már a márciusi Mobile World Congress rendezvényen mutatnak valamit az elképzeléseikből. Ti vennétek drágább, felsőkategóriás Huawei készüléket?