A Google egy olyan közösségi-hír/magazinolvasón dolgozik, mely nem csak az iOS, de az Android felhasználók számára is elérhető lesz, sőt, akár a népszerű Flipboard-ot is megszorongathatja. Az utóbbi cél elérése azonban nem biztos, hogy könnyű feladat lesz a Propeller névre keresztelt Google-applikációnak.
A 2010-es év Apple alkalmazása (Flipboard) már a Time, évenként megjelenő "Legjobb 50 fejlesztés" listáján is fellelhető. A táblagépre írt alkalmazást a felhasználók havonta több mint 550 millió alkalommal forgatják és eddig körülbelül 3,5 millió alkalommal töltötték le. Legnagyobb befektetői ráadásul már közel 60 millió dollárt pumpáltak bele a kaliforniai székhelyű fejlesztőjébe. Alapítói között pedig olyan jeles cégek és egyéniségek találhatók, mint Kleiner Perkins Caufield & Byers, az Index Ventures, az Insight Venture Partners, és a Facebook egyik alapítója Dustin Moskovitz. Versenytársai közül pillanatnyilag a 20 millió dolláros értékévű Zite bizonyul a legerősebbnek.
A közösségi magazinolvasók fő előnye, hogy olvasójának egyéni érdeklődési köre alapján állítja össze a tartalmat, melyhez az anyagot valós időben szívják fel a népszerű közösségi oldalakon (Facebook, Twitter, Instagram), valamint a Web RSS feed-jein keresztül.
Népszerűségük a reklámozók körében is folyamatosan növekszik. A Flipboard hirdetőfelületén, a Conde Nast-en már az American Express is útjára indította első kampányát júliusban, melyet majd a Lexus hirdetései követnek az októberi Wired, The New Yorker és Bon Appetit számaiban.
A Google Propeller összességében az erős kompetencia ellenére is az év hírolvasójává válhat, ugyanis azon túl, hogy a cég fejlett keresési, kategorizáló és hirdetési rendszerét használja, a Google+ cikkeit is képes lesz felszippantani.