Mostanra gyakorlatilag biztossá vált, hogy az Apple a GT Advanced segítségével zafírüveg bevonatot tesz az iPhone 6 készülékek kijelzőire. Természetesen egy ilyen újítás általában az egész ágazatot viszi magával, jelen esetben viszont úgy tűnik, hogy az iparág többi szereplője marad a jól ismert Gorilla Glass védőüvegnél - kényszerűségből.
Az Engadget átfogó elemzése több gyártó esetében is arra világított rá, hogy a legfőbb problémát a magas költségek jelentik. Az LG például elismeri, hogy a zafírüveg karcállósága és strapabírósága nagyon vonzó, de az alacsony készletek mellett a csillagászati árat említik akadályként: 3 helyett 30 dollárba kerülne készülékenként a Gorilla Glassról váltani. Éppen emiatt a zafírüveget nem tartják praktikusnak, az Apple-t kivéve - amely a GT Advanceddel dolgozik együtt - a többiek a költségek miatt képtelenek váltani, még akkor is, ha akarnak.
Miközben a zafírt a gyémánton kívül alig lehet valamivel megkarcolni, a hajlítást és a magas nyomást már kevésbé bírja (tehát autóval ne menjünk át a telefonon). A Gorilla Glasst jelenleg nem csak jóval olcsóbb gyártani, de könnyebb és a gyártása is zöldebb, ráadásul több fényt ereszt át. A zafírüveg tehát nagy valószínűséggel prémium kiváltság marad az Apple számára, amitől viszont luxusjellege miatt van miért félnie az Apple riválisainak.