Az ingyenes és free-to-play androidos alkalmazások jelentős részét sajnos nem lehet in-app vásárlással reklámmentesíteni, ami sok esetben zavaró lehet a felhasználók számára. A legbosszantóbb típusú hirdetésnek talán a teljes képernyős nevezhető, hiszen ennek a felületén gyakran videós reklámok is megjelennek; a mozgóképek megszakíthatják a zenelejátszást, vagy éppen terhelhetik a mobilnetes adatkeretet.
A Google tegnap két legyet ütött egy csapásra: egyrészt Material Design frissítést adott a Play Áruház fejlesztői irányelveket tartalmazó webhelyének, másrészt pedig több reszelést is végrehajtott magukban az irányelvekben. A fejlesztőknek 30 napjuk van arra, hogy az új szabályokat sértő alkalmazásaikat eltávolítsák vagy módosítják, különben a Google véglegesen elérhetetlenné teheti azokat.
A hétköznapokban leginkább feltűnő újítást az jelenti, hogy az androidos alkalmazásokban elhelyezett reklámok a türelmi időszak lejárta után nem zavarhatják vagy akadályoztatják a szoftverek normál működését, nem szakíthatják meg a rendeltetésszerű használatukat. A fontosabb újítások közül kiemelendő még, hogy az alkalmazások nem próbálhatják meg befolyásolni a készülékek energiatakarékossági funkcióinak működését, továbbá csökkent azon szoftverek mozgástere, amelyek telefonkönyvben tárolt személyes információkat kívánnak kezelni.
(Forrás: Android Authority | Nyitókép: mrhayata)