A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) által összesített fogyasztói véleményekből kiderül, valamennyi hírközlési szolgáltatás közül az internetszolgáltatással volt a legtöbb problémánk. Az összesítés szerint az internet-előfizetők 42 százaléka fordult valamilyen panasszal a szolgáltatójához, míg a vezetékestelefon-szolgáltatással az előfizetők 28 százalékának, a kábeltelevíziós-szolgáltatással pedig közel 15 százalékuknak volt problémája. A legelterjedtebb, majdnem mindenki által használt mobiltelefon-szolgáltatással kapcsolatban ugyanakkor az ügyfelek kevesebb, mint 3 százaléka volt elégedetlen. A panaszok legnagyobb része a szolgáltatásminőséggel volt kapcsolatos, a minőségi kifogások pedig leginkább az internetszolgáltatást érintették. Ezer előfizetőből 362-nek volt panasza és ebből a szolgáltatók több mint kétszázötvenet el is ismertek. A vezetékestelefon-szolgáltatásnál 1000 előfizetőre 226 minőségi panasz érkezett és a szolgáltatók szerint ezek közül 88 volt jogos, míg a kábeltelevíziós szolgáltatásnál 1000 főre 95 panasz jutott és ebből 70 volt jogos. A mobiltelefon-szolgáltatásnál 1000 ügyfélre alig több mint egy panasz jutott.
A minőségi panaszokat a leggyorsabban - átlagosan 18,45 óra alatt - a vezetékestelefon-szolgáltatók hárították el. A hibák orvoslása a mobiltelefonnál 22,7 órát, kábeltelevíziós szolgáltatásnál 31,79 órát, az internetszolgáltatásnál 40,5 órát vett igénybe, a szolgáltatók adatai szerint. A szolgáltatóktól származó adatok alapján készített NHH elemzés kiterjedt az ügyintézés elleni panaszokra is. Az elsősorban az ügyfélszolgáltatok felkészültségét jellemző mutató szerint a mobiltelefon-szolgáltatás volt a "legpanaszmentesebb". Itt 1000 ügyfélre alig 0,67 panasz jutott, míg a kábeltelevíziós szolgáltatásnál 3, az internetszolgáltatásnál 9,5, a vezetékes telefonnál pedig 10. A szolgáltatások rendelkezésre állását tekintve mind a négy terület 99 százalék feletti mutatóval rendelkezett 2005-ben, vagyis az ügyfelek az év során több mint 99 százalékban igénybe tudták venni az általuk előfizetett szolgáltatást. A legmagasabb rendelkezésre állást 99,73 százalékkal a vezetékes telefónia érte el, megelőzve a mobiltelefon-szolgáltatást (99,47 százalék), az internetszolgáltatást (99,27 százalék) és a kábeltelevíziós szolgáltatást (99,14 százalék). Az új előfizetések létesítési ideje értelemszerűen a mobil szolgáltatásnál volt a legrövidebb - átlagosan 1 nap -, de itt nincs szükség elérés kiépítésére, elég a SIM kártyát aktiválni. Az új hozzáférés létesítése a vezetékestelefon-szolgáltatásnál átlagosan 11,6 napot, kábeltelevíziós előfizetés esetében 12,5 napot, internetszolgáltatás esetében pedig közel 14 napot vett igénybe.
Elégedetlenek vagyunk az internetszolgáltatónkkal
Az Internet szolgáltatással az előfizetők jelentős része nem teljesen volt elégedett.
Hirdetés
Hirdetés