A legkevésbé sem aggasztja a Xiaomit az, hogy az utóbbi időben gyengébben szerepel az okostelefon-piacon, főként a hazai riválisaival szemben. Hugo Barra alelnök szerint arra a pénzre támaszkodnak, amelyet az okosotthonokba szánt eszközökön és a szoftveres platformokon keresnek.
Barra azt is hozzátette, hogy ha 10 milliárd okostelefont adnának el, akkor sem lenne nyereségük. Gyakorlatilag úgy adják tovább a készülékeket, hogy semennyi pénzt nem keresnek azokon.
A 2016-ban látott csökkenő okostelefon-eladások ellenére nem megy rosszul a Xiaomi szekere. Liu De alelnök már áprilisban azt jósolta, hogy az okosotthonokba való eszközök eladásai megduplázódnak.
A trendek ellenére a Xiaomi sokat fektet az ázsiai mobilpiacba, sőt, nyugatra is nyitna. A 2017-es CES-en már jelen lesz a kínai cég, és egy globális termékkel lepi majd meg a közönséget.