Mint korábban már beszámoltunk róla, a RIM október 11-14. közt a történetének legnagyobb szolgáltatás kimaradását szenvedte el, amely állítólag egy központi hardverelem sikertelen kicserélésére és beüzemelésére vezethető vissza. Az említett hálózati eszköz nem működött, így a különféle adatok kézbesítése egy másodlagos rendszerre lett átirányítva, amely képtelen volt megbirkózni a terheléssel, végül a komplett ökoszisztéma használhatatlanul lassúvá vált.
A kanadai cégnek mindez nem csupán egy óriási presztízsveszteséget jelent, hiszen az ügyfeleik döntő többsége vállalati, akiknek szinte teljesen lebénult a megszokott üzleti kommunikációjuk. Nem meglepő módon Mike Lazaridis, a RIM társ-vezérigazgatója (a másik Jim Balsillie) nemrégiben nyilvánosan kért bocsánatot az érintettektől, továbbá különféle kompenzációkat jelentett be - időlegesen ingyenessé váltak különféle alkalmazások a Blackberry App Worldben, és az ügyfelek terméktámogatási szerződését is meghosszabbították egy hónappal.
Sajnos az ügyfélkört figyelembe mindez csupán egy gesztus, kedden a RIM ellen csoportos periratot adtak be hazájában a károk miatt. A csoportos jelen esetben azt jelenti, hogy minden olyan magánszemély nevében folyik majd az eljárás, amely érintett volt a szolgáltatás kimaradásban: amennyiben nyernek, a bíróság komoly kártérítést ítélhet meg a károsultaknak.