Néhány hónappal ezelőtt arról csiripeltek a madarak, hogy egyes európai mobilszolgáltatók gondolkodnak a hirdetések mobilhálózatukon keresztül való átengedésének blokkolásán, a reklámcégekkel fizettetnék ki a reklámok adatforgalmát. A téma rendkívül érzékeny, hiszen a blokkolás jelentős csapást mérhetne a hirdetések megjelenítéséből fenntartott webhelyekre. Egyrészt ha nem fizetnének a hirdetéskiszolgálók, akkor nem jelennének meg a reklámok, másrészt pedig ha fizetnének, akkor fennáll a lehetősége, hogy az adatforgalom árát a hirdetőcégek az ügyfelekre hárítás helyett a webhelyeknek kifizetett jutalékból vonhatják le. Ez reális félelem, a hirdetéskiszolgálók árháborúinak is mindig a webhelyek voltak a vesztesei.
A Three mobilszolgáltató ma bejelentette, hogy az elkövetkező hónapokban az izraeli Shine nevű cég segítségével megkezdi az Egyesült Királyságban és Olaszországban a mobilhálózatán átmenő hirdetések blokkolását. A cég ügyesen érvel a tájékoztatásában, fogyasztóvédelmi programként állítja be a kezdeményezést. Három fő érvet hozott fel: az ügyfeleik helyett a hirdetőcégek fizessenek a hirdetések által elvitt adatforgalomért, ne bombázzák az előfizetőiket nagy mennyiségű irreleváns reklámmal, továbbá ne gyűjtsenek róluk átláthatatlan módon információkat.
(Fotó: 22n)
Természetesen az üzlet nem csak a netezők számára lenne előnyös, hiszen a mobilszolgáltatók az előfizetőik mellett már a hirdetőcégeknek is számlázhatnának adatforgalmi díjat. Ezen felül megemlítendő, hogy minél kevesebb adatforgalmat használnak el hirdetések letöltésére az ügyfelek, annál többet tudnak mobilnetezni. Minél többet tudnak mobilnetezni az ügyfelek, potenciálisan annál nagyobb összeget tudnának kiszámlázni a mobilszolgáltatók a hirdetőcégeknek.
(Forrás: Windows Central | Nyitókép: Johan Larsson)