Mint az köztudott, az okostelefonok egyre komolyabb szeletet harapnak ki a játékiparból, mely az azokra való relatív egyszerű fejlesztésnek, a hatalmas felhasználói bázisnak, és nem utolsó sorban a nagyon erős hardvereknek köszönhető. A rohamosan fejlődő "portable" ágazat vezetését tehát egyre jobban átveszi az iOS és az Android - de későbbiekben akár a Windows Phone 7 is értékelhetőbb részesedést szerezhet, ha az Xbox Live integráció nem fagy alább.
Természetesen a legnagyobb fejlesztők is észrevették a mobilplatformokban rejlő hatalmas potenciált, így az innovációról, és a forradalmi megoldásairól híres Carmack már jó ideje foglalkozik a kérdéssel.
Rage HD
Állítása szerint a kulcskérdés a témában az eszközök fejlődési üteme. míg egy konzol akár 6-7 évig is kihúzza, teljesen azonos hardverrel, addig egy okostelefon generáció legjobb esetben is maximum egy évig számít csúcskategóriásnak. Ez röviden annyit jelent, hogy a hamarosan bekövetkező konzol generációváltás ellenére körülbelül két év múlva az okostelefonok lenyomhatják a Microsoft, a Nintendo, és a Sony műhelyében fortyogó gépezeteket is.
Persze ez csak egy vélemény, és még ezek alapján sem szabad messzemenő következtetésekbe bocsátkozni, ugyanis az egy dolog, hogy valami hardveresen erősebb; a játékélmény, ami jóval számottevőbb, és ez nyilvánvalóan nem csak a burkolat alatt megbúvó lapkákon múlik. Erre Cramack is rámutatott egy egyszerű példával: A fejlesztők az elmúlt 20 évben szinte csak azzal foglalkoztak, hogy szebbé és modernebbé tegyék a játékokat, ám ez még nem jelenti azt, hogy bármivel is szórakoztatóbbak lennének, mint egy NES-re készült alkotás.
Érdekes gondolatokat osztott meg velünk a világ egyik legrangosabb fejlesztője - érdemes erre visszatekinteni pár év múlva.