Azt már tudtuk, hogy az idei fekete pénteken az iOS felhasználói jóval több pénzt költöttek el, mint az androidos társaik. Az IBM elemzése szerint ugyanez volt a helyzet a cyber hétfőn is. A legújabb jelentésükben azt írják, hogy az összes online vásárlás 14,5 százalékát intézték az emberek iOS-es készülékről, miközben androidosról csak a 2,6 százalékát.
Az iOS-esek átlagban 120,29 dollárt költöttek rendelésenként, míg az androidosok 106,7 dollárt. Az iOS esetében szintén nagyobb volt a webes forgalom, az összesítésben ugyanis az Apple platformja 22,4 százalékot tett ki, míg a robotos rendszer 9,1-et. A mobilos felhasználók a teljes online forgalom 31,7 százalékát adták, ami tavalyhoz képest 45 százalékos emelkedést jelent.
A további számadatokat vizsgálva elmondható, hogy a tabletesek a webforgalom 11,5 százalékát tették ki, rendelésenként 126,3 dolláros átlaggal, míg az okostelefonosok a 19,7 százalékát, 106,49 dolláros átlaggal. A tényleges megrendelések aránya 11,7 és 5,5 százalék volt a teljes képből, ellentétben az adatforgalmi mutatókkal. Az online eladások mennyisége éves szinten 20,6 százalékkal emelkedett az idei cyber hétfőn.