Sok évnyi lejtő után a BlackBerry 2015-ben valami mással próbálkozott: a BlackBerry OS-t hátrahagyva bemutatta az első androidos okostelefonját.
A jelek szerint túl sokat ez sem segített a cégen. A novemberben piacra került BlackBerry Priv első negyedéves statisztikái alapján összesen 600 000 telefont adott el a gyártó, ami kevesebb, mint az előző negyedéves 700 000.
A vállalat árbevétele 30 százalékkal csökkent, de azért vannak pozitív jelek is.
A BlackBerry Messenger és a BlackBerry Enterprise szolgáltatások Androidon, iOS-en és Windowson is elérhetőek, így szoftveres cégként akkor is tovább élhet a BlackBerry, ha hardverben nincs iránta kereslet.
A szoftveres részleg árbevétele közel a duplájára emelkedett egy év alatt, és idén további 30 százalékos pluszt várnak.
Az ügyvezető, John Chen szerint 3 millió készüléket kellene eladjanak, hogy hardveresen ne legyenek veszteségesek. Ez a szám a költségcsökkentések miatt 5 millióról csökkent.