Nem kevés negatív visszajelzés is olvasható a neten a frissen piacra dobott iPaddal kapcsolatban. Most a Wi-Fi van soron. Igen sokan panaszkodtak az Apple iPad friss tulajdonosai közül, hogy problémás a vezeték nélküli használata, a kapcsolat akadozó. Hivatalos közleményt tett közzé az Apple a megoldással.
Számos olyan hozzászólást olvashatunk az Apple support oldalán, ahol a felhasználók az iPad Wi-Fi elérésével kapcsolatosan panaszkodnak. Egyesek nagyon gyenge jelről számolnak be, mások arról beszélnek, hogy készenléti módból visszatérve nem találja a hálózatot a készülék.
Hétfőn közzé is tette a cég a megoldást egy ügyfélszolgálati közleményben. A hiba a kétsávos útválasztókhoz kapcsolódva merül fel, vagyis azokkal kapcsolatban, melyek a 2,4 és az 5 GHz-es frekvencia sávokat is használják. A közlemény ezt írja:
„Bizonyos körülmények között előfordulhat, hogy alvó módból visszatérve vagy újraindítás után az iPad nem képes automatikusan újracsatlakozni egy már ismert Wi-Fi hálózatra. Ez független gyártótól származó (nem Apple) kétsávos Wi-Fi útválasztók használatakor merülhet fel, amennyiben ugyanazt a nevet viseli mindegyik hálózat, vagy pedig minden hálózatra eltérő biztonsági beállításokat adtunk meg.” (Apple)
Tipikus, hogy a kétsávos útválasztók egyetlen hálózatként használják a 2,4 és 5 GHz-es sávokat, egyazon hálózatnévvel és jelszóval. Az Apple javasolja, hogy a két frekvenciasávot különálló hálózatokká válasszuk szét és eltérő nevekkel illessük őket. Emellett győződjünk meg róla, hogy mindkét hálózat ugyanazt a fajta forgalomtitkosítást használja (például WEP, WPA vagy WPA2).
Ha minden más csődöt mond, akkor a cég javasolja a hálózati beállítások alaphelyzetbe rendezését az iPad Settings alkalmazásában. Nyilvánvaló, hogy a Wi-Fi hozzáférés hibáját az iPad beégetett szoftverének hanyagsága okozza, de javítást még nem tett közzé a cég és egyelőre tudomásunk szerint nem is ígért ilyet.