Az üzleti felhasználóknak szánt Blackberry készülékek és online szolgáltatások mindig is híresek voltak a biztonságukról és rendelkezésre állásukról, ezek a jellemzők a vállalat legfontosabb eladási pontjai a brosúrában. A Blackberry ma bejelentette, hogy az értékeinek védelme érdekében 2015. december 30-tól teljes mértékben kivonul Pakisztán mobilpiacáról.
A magyarázat szerint a pakisztáni távközlési hatóság áll a háttérben, amely kötelezni kívánta a vállalatot a felhasználói adatok elérhetővé tételére. Ha ez megtörtént volna, akkor bármely pakisztáni, vagy legalábbis Pakisztánban BES-t használó ügyfelük komplett kommunikációjához hozzáférhettek volna, megkötések nélkül. Ezt a gyártó elfogadhatatlannak tartotta, így inkább a kivonulás mellett döntött.
Az érintett pakisztáni ügyfelek száma nem ismert, erről nem szólt a fáma. Könnyen elképzelhető, hogy csak szimbolikus mennyiségű felhasználóról van szó, így a Blackberry nem fog jelentős bevételtől elesni, vagy legalábbis az elvei melletti kiállás reklámértéke túlmutat a piac elhagyása okozta veszteségen.
(Forrás: GSMArena, Blackberry)