A Xiaomi egy mindössze négy éve létező okostelefon-és tabletgyártó Kínából, amely inkább a jobb minőségű eszközökre koncentrál. A jelek szerint jól csinálják, ugyanis a Strategy Analytics mostanában kiadott jelentése alapján a világ ötödik legnagyobb gyártójává váltak, a Samsung, az Apple, a Huawei és a Lenovo mögött. A második negyedévben világszinten 15,1 millió készüléket adtak el, tavaly ilyenkor viszont még csak 4,1 milliót.
Most újabb előrelépésnek örülhet a kínai márka, ugyanis a hazája legnagyobb szereplőjévé vált, letaszítva a trónról a Samsungot. A Canalys szerint a második negyedévben a kínai piac 14 százalékát tudta bezsebelni a Xiaomi. Ezzel letaszították a 2012 óta első Samsungot, amelynek 12 százalék jutott. A harmadik helyre a Lenovo futott be.
A szakértők abban látják a Xiaomi sikerét, hogy a riválisaival szemben képes volt megragadni a figyelmét az egyre szélesedő kínai fogyasztói szektornak. A kereslet növelése érdekében a cég inkább a felsőkategóriában próbálkozik, a készleteket pedig csak korlátozott mennyiségekben juttatják el a raktárakba. Emellett persze fontos tényező, hogy a dizájnra nem lehet panasz, ahogyan az elérhető funkcióra sem. A legjobb az egészben, hogy a Xiaomi jóval alacsonyabb árakat kínál a vetélytársaihoz képest.
A Xiaomi egyik legutóbbi próbálkozása a Mi 4-es okostelefon. Ez kísértetiesen hasonlít az iPhone készülékekre, és a teljesítményére sem panaszkodhatunk. Az 5 hüvelykes, Full HD-s kijelzőt egy négymagos, 2,5 GHz-es Snapdragon 801-es processzor, 3 GB RAM és 16-64 GB tárhely szolgálják ki. Az vitathatatlan, hogy a Mi 4 nem egy iPhone 5S, ugyanakkor 322 dollárért igen vonzó ajánlat. Hasonló elv alapján készült a mindössze 240 dolláros Mi Pad táblagép, ami az iPad mini babérjaira tör.
Az idei évben egyébként eddig 26,1 millió készüléket tudott eladni a Xiaomi a statisztikák szerint. A Canalys azt mondja, hogy ebből 15 millió az alsókategóriás Redmi sorozatból került ki. Ennek ellenére a Xiaomi legnagyobb gondja még mindig az, hogy miként hódítsa meg a kiváltképp árérzékeny vásárlókat, akik belépőkategóriás és nagyon olcsó eszközökre vágynak.
Természetesen nagy kérdés, hogy a Xiaomi mennyire gondolja komolyan a terjeszkedést. Idén több nemzetközi piacra is beléptek, és már nálunk is bebizonyították, hogy Kínából is érkezhet minőségi okostelefon. Az amerikai piac felé még nem nyitottak, ami viszont értelemszerűen fontos tényező lehet a jövőjüket tekintve.
A Samsungra nézve egyáltalán nem biztató a Xiaomi előretörése, több okból sem. A mostani, kínai helycsere még tovább rontja a dél-koreaiak legutóbbi jelentését, amelyből kiderül, hogy a második negyedévben a működési nyereségük 25 százalékkal csökkent. Az év hátralévő részét már maga a Samsung is nagy kihívásnak látja.
Ahhoz persze, hogy a Xiaomi kifogjon a Samsungon és társain, minden tekintetben fejlesztenie kell a jövőben is. Olyan luxust sem engedhet meg magának, hogy hitelesnek tűnő jelentések keringjenek arról, hogy a Redmi Note készülékük az összes felhasználó fotóit és SMS-eit, banki adatait Kínába küldi vissza a gyártónak, titokban.