Hirdetés

A mobilos játékok is moddolhatóvá válnak?



|

A közelmúltban két merőben eltérő koncepciójú megvalósítást is láttunk.

Hirdetés

A játékok moddolása eddig javarészt a számítógépesek kiváltsága volt, konzolokon és mobil eszközökön csak elvétve láttunk példát a gamerek által készített tartalmak beilleszthetőségére. A helyzet lassan változik: az Xbox One esetében stratégiai céllá vált a moddolás lehetővé tétele, továbbá mintha mobilos fejlesztők is elkezdtek volna mozgolódni.

Hirdetés


A felhasználók által készített tartalmak rendkívül értékesnek bizonyulhatnak a kiadók és fejlesztők számára, ugyanis a modokkal jelentősen meghosszabbítható a játékok élettartama. A termékek elérhetővé válása után az eladások java tipikusan az első hónapokban történik, azonban aktív moddolói közösséggel hosszú ideig fenntartható a játékok iránti érdeklődés. Ehhez a fejlesztőknek csak a moddoláshoz szükséges eszközöket kell elérhetővé tenniük, utána pedig hátradőlve mézhetik, ahogy a modderek életben tartják az általuk már nem támogatott terméküket, okokat adnak mások számára a megvásárlásukra.

A Fallout 3 szerkesztője


Ez különösen fontos lehet az általában néhány embert foglalkoztató mobilos fejlesztőknél, köszönhetően a rendkívül limitált erőforrásaiknak. Persze nem minden címnél életképes a moddolás, például rengeteg free-to-play játék mesterségesen gátolja tisztességes előrehaladást, hogy képes legyen in-app vásárlásokkal egy kisebb-nagyobb összeget kihúzni a játékosokból. Nézzünk két eltérő, érdekes koncepciót a mobilos moddolásra!


Socioball

A nemég általunk is ajánlott Socioball egy logikai játék, amelyben különböző pályaelemeket kell letennünk a játéktérre, hogy eljuttassuk a labdánkat a céljához. A játék legeredetibb és legügyesebb része, hogy a játékosok saját maguk is készíthetnek pályákat, ezt a Socioball beépített szerkesztőjével tudják megtenni. A kezelése rendkívül egyszerű, körülbelül egy percnyi próbálgatással bárki képes kitanulni a használatát.


Természetesen az elkészült pályákat meg lehet osztani a többi játékossal, méghozzá a Twitter segítségével. Csak be kell jelentkezni a Twitterbe, majd rá kel tapintani a megosztásra. Ezután a játék kiküld egy specifikus hastaggel ellátott tweetet, amelyhez csatol egy képernyőképet a pályáról. A többi játékos ezután a játék menüjéből látja az elkészült pályát. A rákoppintás után a Socioball letölti a pályához csatolt képet, értelmezi azt, és máris mehet a móka.


Shadowgun: Deadzone GM Edition

A Madfinger Games már klasszikus megoldást választott az eredetileg még 2011-ben megjelent Unity motoros játékával. Megoldották a Unity 5.1-gyel való kompatibilitását, majd feltöltötték a Unity saját boltjába a komplett projektet, mellékeltek hozzá két már elkészült pályát.


A moddolás iránt érdeklődő játékosoknak le kell tölteniük a játékmotor fejlesztői készletét, plusz a fent említett projektet, onnantól kezdve pedig bármit megtehetnek, amihez értenek. Készíthetnek teljesen új pályákat, fegyvereket, scripteket, ami csak a csövön kifér. Néhány dolog sajnos hiányzik belőle, ilyen matchmaking és az anti-cheat rendszerek, de legalább van szerverlista, továbbá IP : port alapon is lehet csatlakozni az modderek által üzemeltethető többjátékos szerverekre.


Természetesen a Shadowgun moddolása a Socioballétól eltérően már nem egyszerű feladat, hiszen meg kell tanulni a Unity motor fejlesztőeszközének használatát, plusz a kitalált mod típusától függően akár kimondottan speciális jellegű ismeretekre – 3D modellezés, textúrázás, programozás – is szükség lehet.


Titeket érdekelne a mobilos moddolói közösségbe való belépés?

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.