A szabadalmak és a Moto X okostelefon sem volt elég ahhoz, hogy megmentse a komoly pénzügyi problémákkal küzdő Motorolát. A Google hiába öntötte bele a pénzt, a mobilgyártó sehogy sem tudott újra számottevő részesedést szerezni a piacon: évek óta csak veszteséget termelt. Aztán jött a Lenovo és – a szakértők szerint mélyen áron alul – felvásárolta a vállalatot.
Jang Jüan-csing, a kínai vállalat vezérigazgatója a nehézségek ellenére derűlátóan nyilatkozott a Motorola jövőjéről. „Néhány negyeden belül megfordíthatjuk az üzleti folyamatokat” – jelentette ki szerdán, a cég Q3-as pénzügyi eredményeiről szóló sajtótájékoztatón a Bloombergnek nyilatkozva.
Ennek fényében nem meglepő, hogy a menedzser komoly lehetőségeket lát a mobilgyártóban. „Biztos vagyok benne, hogy ezek az üzletágak a [felvásárlás lezárását követő] első naptól kezdve hozzájárulnak majd az üzleti teljesítményünkhöz, és hamarosan hosszú távú, fenntartható növekedésünk erős oszlopaivá válnak”.
A Lenovo legfontosabb tervei közé tartozik, hogy Kínában és más feltörekvő piacokon újra népszerűvé tegye a Motorola-készülékeket, ezért új, belépő szintű modellekkel fogják bővíteni a termékportfóliójukat. Ez persze nem jelenti azt, hogy a fejlett országok fogyasztóiról lemondanának: Jüan-csing hangsúlyozta, hogy a cég „továbbra is versenyezni fog a prémium készülékek piacán”.