A Facebook nagyon erős negyedik negyedévet zárt: a cég 2,33 milliárd dolláros bevételről és részvényenként 0,31 dolláros nyereségről számolt be csütörtökön. Pénzügyi eredményük messze meghaladta az elemzők várakozásait – nem csoda, hogy a bejelentést követően több mint tíz százalékkal emelkedett a részvényárfolyamuk.
A cég 2012-ben debütált a NASDAQ-on; akkoriban még egyetlen centet sem kerestek azokon a felhasználókon, akik okostelefonon vagy táblagépen keresztül látogatták az oldalt. Ma már más a helyzet: a cég hirdetési bevételeinek 53 százaléka a mobilos reklámokból származik.
A Facebook bevétel- és nyereségnövekedése szinte teljes egészében a mobilos üzletág szárnyalásának volt köszönhető. A tavalyi év végén már 945 millió rendszeres felhasználója volt az appjaiknak; ezek 59 százaléka naponta bejelentkezett a közösségi oldalra.