A Google bevételének döntő többsége reklámok megjelenítéséből származik, a világ egyik legnagyobb hirdetéskiszolgáló vállalatáról van szó. Éppen ezért is a keresőcég óriási összegeket fektet a szolgáltatása mögött megbújó technológiákba, hogy minél relevánsabb hirdetéseket tudjon megjeleníteni a felhasználóknak, továbbá kiszanálja az ártó és kártékony reklámokat.
A vállalat most egy blogbejegyzésben tudatta, hogy az általa megjelenített reklámokat érő kritikák ellenére a munkatársai mindent megtesznek a "rossz" hirdetések kiszűrése érdekében. Az automatizált megoldások mellett a Google világszerte ezernél is több kollégája foglalkozik a rossz hirdetések elleni harccal, így a cég tavaly összesen 780 millió reklámot tiltott le a hirdetési szabályzatának megsértése miatt. Nehezen megérthető számról van szó, a Google példája szerint 25 évbe kerülne ezek megtekintése, ha darabonként egyetlen másodpercet szánnánk rájuk.
A Google néhány példát is felhozott a jellemző rossz hirdetésekre:
- hamisított termékek reklámozása miatt bő 10 ezer webhelyet és 18 ezernél is több felhasználói fiókot tiltottak le;
- gyógyszerrel, állítólagosan gyógyhatású készítményekkel kapcsolatos hirdetésekből 12,5 millió akadt fenn a rostán;
- 30 ezer webhelyet tiltottak le a diétát és testmozgást nem igénylő fogyókúrás csodakészítmények reklámozása miatt;
- 7000 adatlopó webhely került letiltásra;
- kéretlen alkalmazások terjesztése miatt bő 10 ezer webhely ment a kukába;
- 17 millió olyan hirdetést töröltek, amelyek például az operációs rendszertől származó értesítéseknek kiadva magukat próbálták kattintásra bírni a netezőket.