Az okostelefonok piaca első ránézésre már meglehetősen zsúfolt. Ami azt illeti, az elemzők szerint a fejlett piacok esetében már túl sok növekedéssel sem lehet számolni. Mindezek tükrében azt gondolnánk, hogy ma már csak egy iPhone vagy Galaxy készülék esetében éri meg igazán a gyártók számára a sok fáradozás. Ennek ellenére egy megfelelősen különleges eszköz vagy jó ár csodákra lehet képes.
Ilyen megközelítéssel gondolkozhatnak az Amazonnál is, ahol jelen pillanatban egy saját okostelefon bemutatójára készülődnek. A készülék természetesen az Apple és a Samsung kínálatával kell, hogy versenyezzen, emiatt pedig valami egyedit is kell tudjon mutatni. Ez állítólag a 3D-s képek megjelenítése lesz.
A The Wall Street Journal értesülései szerint az online óriás a fejlesztők számára már megmutatta a hardvert: a készülék San Franciscóban és Seattle-ben is látható volt. Az Amazon telefonja elvileg valamikor júniusban mutatkozhat be hivatalosan, a megjelenése pedig szeptember táján lehet esedékes. Valószínűleg sok csúszást nem engedhet meg magának az Amazon, elvégre az ünnepi szezonra már készen szeretnének állni a bevásárlási hullámra.
A telefon előlapjára négy kamera vagy szenzor kerülhet, amelyek a szemmozgás követését tennék lehetővé. Ennek a segítségével aztán valahogyan olyan módon jelenítenék meg a képeket, hogy azok 3D-snek tűnjenek, hasonlónak egy hologramhoz. Mindezt úgy, hogy ne legyen szükség külön szemüveg viselésére. Egy ilyen funkciótól azt reméli az Amazon, hogy a zsúfolt piacon megkülönböztetné őket, sőt, még versenyelőnyt is adna nekik az Apple-lel és a Samsunggal szemben.
Az elemzők közül többen azt találgatják, hogy az Amazon belépése után vajon melyik vállalat örülhet majd a legjobban: az Amazon, az Apple vagy a Google (és a Samsung). A küzdelem az áruházóriás kis szerencséjével nagyobb lehetne, mint a Kindle Fire és a rivális tabletek esetében.
Amazon okostelefont mindenesetre sokszor emlegettek már. Tavaly például azt pletykálták, hogy az HTC segítségével robbannának be, méghozzá egy egész sorozat androidos készülékkel. Az HTC most egyáltalán nem került szóba. A vállalat részéről a hivatalos reakció eddig mindig az volt, hogy a túlságosan nagy versenytől izzadó, egyre telítettebb piac miatt nem is érdekli őket a lehetőség.
A lehetőség ugyanakkor jobbnak mutatkozik, mint valaha. Ezt a legjobban talán az mutatja, az Apple és a Samsung egyre nagyobb nehézségekbe ütköznek, amikor meg akarják tartani a haszonkulcsukat. A problémát az olyan feltörekvő gyártók okozzák, amelyek a kevésbé tehetős rétegeket célozzák: tehát többek között a Huawei és a Lenovo.
Az Amazon mostanában meglehetősen igyekszik hardverfronton is betörni az emberek hétköznapjaiba. Ezzel nemcsak az eladásaikat lendíthetnék fel, hanem a digitális tartalmak értékesítését is, ráadásul az áruházukat a felhasználók orra elé tehetnék. Legutóbb egy 99 dolláros, videós streamingboxot mutattak be. A Fire TV mellett a Kindle e-könyv-olvasók és a Fire tabletek is ígéretesnek bizonyulnak.