Az Adobe aktívan figyelte 2000 amerikai kereskedő weboldalát a fekete pénteket érintő "három napos" hétvégén, és a több mint 400 millió látogatásból arra jött rá, hogy az iOS-es felhasználók borzasztó sok pénzt költöttek el az utóbbi pár napban. Egészen pontosan csak az iOS platformot használók 543 millió dolláros online forgalmat generáltak, aminek a 77 százalékát iPadről bonyolították.
A számok azért is bizonyulnak fölöttébb érdekesnek, mert egy ideje azt halljuk, az Android mennyire az Apple nyakára nőtt a piaci részesedését tekintve. Ez valóban igaz, azonban ahogyan a fenti adatok mutatják, az Apple közönsége hajlandó komoly pénzekért vásárolni. Az androidos tábor "mindössze" 148 millió dollárt költött ugyanezen időszak alatt.
Idén az összes vásárlás 15 százalékát intézték az emberek tabletről és 8,6 százalékát okostelefonról: ez a 24,2 mobilos százalék rekordnak tekinthető. Ami egyébként főként az iPadnek köszönhető: az almás tabletekről 417 milliós értékben, az iPhone-okról 126 milliós összegért vásároltak. Eközben az androidos táblák 42 milliós forgalmat generáltak, míg a telefonok 106 milliót.