Az Apple és az IBM megállapodást kötöttek egymással az exkluzív együttműködésről, amelynek keretében át akarják alakítani az üzleti szektort. Ehhez új üzleti appokat és szolgáltatásokat készítenek az iOS-es eszközökre. Az IBM több mint 100 ágazatspecifikus appot ír a jövőben az almás készülékekre, biztosítanak iOS-es felhőszolgáltatást üzleti funkciókkal, elérhetővé teszik a MobileFirst Platformjukat, illetve az ügyfeleiknek is megkezdik az Apple készülékek értékesítését.
Az Apple mindezt egy üzleti AppleCare szolgáltatással is kiegészíti, amelynek keretében mindkét cég 24 x 7 órás támogatást biztosít. Tim Cook saját bevallása szerint az együttműködést a felek már évek óta fontolgatják.
Az almás cég ügyvezetője szerint az Apple és az IBM együttműködése a legendásan könnyen használható és integrált hardvert, valamint szoftvert hozza össze az IBM páratlan üzleti szoftvereivel, tapasztalataival és big data analitikus képességeivel. A megállapodást egyébként nem is időzíthették volna jobban, hiszen mostanra a Fortune 500-as listájának 98 százaléka iPhone-t és iPadet használ, illetve az üzleti szektor általánosságban is egyre jobban az iOS és az OS X felé tolódik. Sokak szerint az IBM támogatásával az Apple üzleti eladásai az egekbe szökhetnek.