Olcsó néptelefon valószínűleg soha nem lesz az iPhone 5C-ből, ennek ellenére furcsa módon a készülék mégis elérheti a maga célját. A Kantar Worldpanel ComTech elemzői szerint a műanyag almás készülék hatalmas sikerrel hódítja el a rivális cégek, így a Samsung és az LG felhasználóit.
A szakértők szerint hiába nagyon drága az iPhone 5C, mivel a megszokottnál egy nagyon kicsit mégis kedvezőbb az ára, ezért sok olyan embert csábít el, aki korábban még nem tett kísérletet az Apple termékeivel. A statisztikák szerint az iPhone 5C tulajdonosainak a fele valamilyen rivális márkáról váltott Apple-re - miközben az iPhone 5S-nél az emberek 80 százaléka iPhone-ról frissített.
Az eredmények szerint egyébként egy átlagos iPhone 5C-tulajdonos idősebb és szegényebb is az iPhone 5S vásárlóitól (38 és 34 évet becsülnek átlagként). A Kantar szerint összesítésében az iPhone 5S és az iPhone 5C sikeresen növelte az Apple világpiaci részesedését a kategóriában, még úgy is, hogy egyáltalán nincs kedvező árfekvésű készülékük.