Millward Brown éves BrandZ tanulmánya a világ legértékesebb márkáit vizsgálta, és az elmúlt három év eredményével szemben ezúttal arra jutott, hogy már nem az Apple-é a korona. Az almás cég értéke 20 százalékos visszaesés mellett 185 milliárd dollárról 147 milliárdra csökkent, miközben a Google 40 százalékos pluszt kapott az értékelésben, 113 milliárdról 158 milliárdra növelve az értékét.
21 százalékos plusz mellett szintén előrelépett még a Samsung, igaz, 25 milliárdos érték mellett még csak a 29. helyen áll. Brown szerint a nagy kérdés az Apple-lel kapcsolatban az, hogy vajon még mindig meghatározó, alapvető szereplő-e a jövő technológiájának alakításában.
A szakértő szerint jelzésértékű a mai életre és annak fontos elemeire nézve, hogy az öt legértékesebb vállalatból négy a tech szektorban működik. A többi tech cég esetében érdemes még megemlíteni, hogy az első ötbe ugrott 20 százalékos plusz mellett a Microsoft, illetve a legnagyobb, 68 százalékos növekedést érdemelte ki a tíz helyet előrelépő Facebook.