Már utalni is lehet az OTP Bank megújult okostelefon alkalmazásával. A pénzintézet az OTP Fórum program keretében már 2010-ben kifejlesztette az első, okostelefonra szabott banki alkalmazását, idén augusztustól pedig elsőként teszi lehetővé okostelefonnal rendelkező ügyfelei számára, hogy az alkalmazás segítségével iPhone-ról és iPad-ről intézhessék utalásaikat, kérdezzék le számlatörténetüket vagy ellenőrizzék tranzakcióikat.
Az OTP Bank megbízásából egyébként az Ipsos által készített kutatás is megerősítette a feltevést, hogy a hazai okostelefon és táblagép felhasználók kifejezetten nyitottak a készülékükre szabott biztonságos online banki szolgáltatásokra, és a legfontosabb funkciónak többek között az átutalási tranzakciót tartják.
Az augusztus elejétől ingyenesen letölthető OTP SmartBank alkalmazás egyelőre iPhone és iPad készülékeken használható (minimum iOS 4.x-es operációs rendszert igényel), letöltéséhez nem szükséges szerződéskötés vagy külön igénylés. Letöltést követően az információs funkciók (pl. fiók-, ATM, PayPass kártya elfogadóhely keresők) azonnal használhatóak. Az OTPdirekt ügyfelek pedig előzetes regisztrációt – mely bármely OTP Bank fiókban vagy az OTPdirekten keresztül megtehető – és bejelentkezést követően használhatják a legfontosabb internetbanki funkciókat is.
A SmartBank használata két tényezőben tér el a már megszokott internetes bankolástól. Egyrészt a felhasználó sem a bejelentkezéskor, sem a tranzakciók végrehajtásakor nem kap Mobil Aláírás SMS-t (a szolgáltatás regisztrációjához azonban szükséges a beállítás), másrészt aktív tranzakciókat egyelőre csak az OTPdirekt felületén rögzített kedvezményezettek (űrlapok) felé lehet indítani. Néhány hónapon belül azonban lehetőség lesz egyedi kedvezményezettek számára történő utalásokra is.