A TechCrunch jelentése szerint az Apple komoly változtatásokat eszközölt az App Store keresőmotorján. Ennek köszönhetően az alkalmazásbolt sokkal jobban tudja, hogy mit keresünk: néhány hete már figyel az elgépelésekre és a felesleges vagy hiányzó szóközökre. Ez azért tekinthető remek hírnek, mert eddig muszáj volt pontosan rákeresni egy app nevére, ellenkező esetben csak a fejlesztő megfelelő kulcsszavainak hála bukkanhattunk a kiszemelt appra.
A fejlesztők a változtatások miatt várhatóan jóval több letöltésre számíthatnak, főleg abban az esetben, ha nehezen kiejthető nevű alkalmazásokkal dolgoznak. Sokakat egyébként meglepetésként ért a kereső javításának hála megugrott kereslet.
Az App Store optimalizálásával foglalkozó Straply szerint ugyanakkor kevésbé jelentős a kereső ráncfelvarrása: az Angry Birdsre érkező keresések 98,48 százaléka pontos, az elgépelt változatoknak pedig még 2 százalék sem jutott a statisztikák szerint. A módosításoknak összességében csak azok nem örülhetnek, akik az elgépelt kifejezésekre alapozták a sikert.