Az IBM statisztikái szerint idén karácsonykor megint bebizonyosodott, hogy az iOS-es felhasználók többet költenek, mint az androidos társaik. Az amerikai piac számait vizsgálva megállapították, hogy az összes online vásárlás 23 százaléka iOS-ről érkezett, míg Android platformról csupán a 4,6 százalék rendelt valamit.
A teljes online forgalom is ezt az arányt tükrözte: míg az iOS-alapú készülékek a forgalom 32,6 százalékát tették ki, addig az androidosok csak a 14,8 százalékát. Az iOS felhasználói átlagosan 93,94 dollárt költöttek rendelésenként, míg a robotos készüléket használók csak 48,1 dollárt. Böngészni a számok alapján inkább okostelefonon szeretünk, de rendelni már táblagépről szoktunk.
A teljes évet vizsgálva az IBM szerint az online eladások 16,5 százalékkal emelkedtek, ezen belül a mobilos vásárlások 40 százalékkal, így már a teljes forgalom 29 százalékát kitéve. Az IBM hasonló arányokat mért az idei fekete péntek és cyber hétfő alkalmával is.