Japánban óriási sikereket ért el az Apple az elmúlt időszakban. Ez a régió az egyike annak az ötnek, ahol a cupertinói cég működési nyeresége nőtt az utolsó pénzügyi évben, ráadásul itt tudnak a legnagyobb haszonkulccsal dolgozni az egész világon.
A The Wall Street Journal jelentése alapján Japán az Apple leggyorsabban bővülő piaca: az okostelefonok kategóriájában 37 százalék az almás cégé, a tabletpiacnak pedig az 50 százaléka van a kezükben. Mindennek a kárát persze a japán gyártók látják (a megmaradt Sony és a Sharp), amelyek egyre nehezebben tudnak lépést tartani a hazájukban.
Bár az Apple Japánban 15 százalékkal magasabb haszonkulccsal dolgozik, mégis majdnem 30 százalékkal emelkedtek az eladásai egy év alatt. Eközben Kínában mindössze 13 százalékos pluszt értek el ugyanennyi idő alatt. A szakértők szerint az Apple sikere a márkával kapcsolatos megítélésnek köszönhető (az almás vállalatra úgy tekintenek, mint a divatszakma a Louis Vuittonra). A japánok nem csak specifikációk és logika alapján választanak telefont, inkább az számít, hogy iPhone-juk legyen.