Az Apple és a Google állítólag egyaránt felvette a kesztyűt azért, hogy a saját platformjára exkluzív játékokat szerezzen. Úgy tudni, hogy mindkét cég promóciós extrákat ajánl a fejlesztőknek, így aki az iOS-t vagy az Androidot előnyben részesíti, az például prémium kiemelést kaphat az áruházak főoldalán az exkluzivitásért cserébe.
Ilyen megállapodás született a Cut The Rope 2 fejlesztője és az Apple között is. A ZeptoLab játéka kiemelt reklámokat kapott abban a három hónapban, amíg kizárólag az App Store-ban volt elérhető. Az időkeret lejárt után aztán Androidra is befutott. Hasonló történt állítólag az EA és az Apple között a Plants VS. Zombies 2-vel, ugyanakkor az Apple a jelentések szerint pénzt soha nem kínál a fejlesztőknek, csak reklámot.
Ugyanilyen stratégiát jelentettek az Amazonnal kapcsolatban is, ott ugyanakkor hivatalosan igyekeztek megcáfolni a híreket. Természetesen az üzlettel valószínűleg minden fél jól jár, a mobilos tartalmakra való költés ugyanis rohamléptekben növekszik. Mobilos játékokra például 16 milliárd dollárt költöttünk, ami éves szinten 2,3-szoros növekedést jelez.
Fotó: iMore